Indien uw vraag hier niet beantwoord is, neem dan contact met ons en wij helpen u graag verder.

If your question is not answered here, please contact us and we will be happy to assist you.

FAQ - Travel Site - Veel Gestelde Vragen

De routes die wij aanbieden gaan niet door malaria gebieden.

Er zijn echter wel muggen in de zomer (December tot Maart) en wij adviseren wel om anti muggenspray mee te nemen.

Nee, echter een tetanus prik is wel aan te raden.

De minimum leeftijd voor alleen reizenden is 18 jaar.

Reizend onder begeleiding van een volwassene is de minimum leeftijd 16 jaar.

Iedereen moet echter wel voldoen aan het vereiste niveau voor de reis.

Let op bij het reizen met minderjarigen naar Zuid Afrika dat de documentatie in orde is.

Check met de Zuid Afrikaanse Ambassade voor de laatste regels.

Ja, we rijden door rustige natuurgebieden.

Bij de weg reizen hebben we altijd een of meerdere volgauto’s.

Dat hangt af van de route.  Over het algemeen twee keer per dag.

Als je te moe bent om verder te fietsen is er altijd de optie om met de volgauto mee te rijden, mits er nog plaats is.

Een van de attrakties van onze routes is dat ze door afgelegen gebieden langs de kust en in het hooggebergte gaan, hierdoor is het zelfs voor onze 4x4 auto’s niet altijd mogelijk om overal op de route te komen.

Ja en nee. Bij de meeste accommodatie wordt deze service aangeboden, maar niet overal dus kies je bagage zorgvuldig.

Wij raden aan je fietskleding dagelijks na het rijden onder douche te wassen.

Je bent tenslotte in de bush in Afrika!

Ja, als je vegetarisch, vegan, glutenvrij of lactose vrij wilt eten, dan is dat geen problem.

Wij zijn gespecialiseerd in op maat gemaakte reizen dus dit is geen enkel probleem.

FAQ - Online Store - Veel Gestelde Vragen

Bel dan +27 (0)83 700 3675 of mail naar info@cycloholic.co.za

We staan altijd klaar voor U; vraag het ons.

Cycloholic staat voor kwaliteit.

Als u niet helemaal tevreden bent met de artikelen die u bij Cycloholic hebt gekocht, dan belt u ons gewoon.

Laten we erover praten. Misschien kunnen we helpen met een probleem.

Of, als u een artikel wilt terugsturen, laat ons weten welk item u wilt retourneren.

We hebben een "Geen probleem" retourbeleid. Cycloholic accepteert het terugsturen van nieuwe, ongebruikte en ongeopende artikelen binnen 30 dagen na de datum van uw factuur.

Laat ons weten wat u zou willen doen: opnieuw bestellen of retourneer. We willen dat u volledig tevreden bent.

Cycloholic begrijpt dat u enthousiast bent over uw aankoop en dat u deze zo snel mogelijk wilt ontvangen.

Bij de bevestiging van uw aankoop geven wij u een leverdatum.

Als Cycloholic er niet in slaagt de beloofde datum te halen, dan geven we u een R100.00 Cycloholic-cadeaubon als onze verontschuldiging.

Bijna alles!

Inclusief:

Cycloholic heeft uw bestelling niet op tijd verzonden
  Een leverancier heeft de artikelen niet op tijd naar Cycloholic verzonden
  Een artikel is onverwacht niet op voorraad
  De zending is op tijd gearriveerd, maar Cycloholic heeft het verkeerde artikel verzonden
Vertragingen met betrekking tot de betaalmethode. Als u ons bijvoorbeeld een creditcard geeft die 'geweigerd' wordt weergegeven of als u tijdens het uitchecken onjuiste factuuradresgegevens opgeeft, kan dit de verwerking van uw bestelling vertragen.
Toevoegingen / wijzigingen aan uw bestelling nadat deze online is geplaatst. Als u het verzendproces stopt om een bestelling te wijzigen, kan dit van invloed zijn op de leverdatum. We doen ons best om u op de hoogte te houden van dergelijke wijzigingen.
Onbestelbare items als gevolg van fouten in het afleveradres
Vertragingen veroorzaakt door koeriers en SAPO en/of door omstandigheden buiten controle van Cycloholic zoals stakingen, vertragingen van de douane, enz.

Er zijn verschillende methoden om een bestelling bij Cycloholic te plaatsen.

Zorg ervoor dat je je bestelnummer noteert. Dit zal u helpen bij het volgen van uw bestelling.

Website

We zijn 24 uur per dag voor u open, maar geef ons alstublieft een redelijke tijd om te reageren.

U ontvangt een e-mailbevestiging kort na het plaatsen van uw bestelling.

Controleer deze en controleer of uw bestelling klopt. Als er wijzigingen nodig zijn, kunt u ons bellen op 083 700 3675.

Phone-In

Bel ons op 083 700 3675 om met onze deskundige verkopers te praten over hulp bij het kiezen van de juiste items.

We zijn allemaal enthousiaste fietsers en we kunnen helpen met wat u wilt weten.

In onze winkel

Onze webshop is 24 uur per dag geopend, maar we zijn niet altijd in onze winkel.

Bel 083 700 3675 om zeker te zijn dat we er voor u zijn.

Cycloholic biedt verschillende betaalmogelijkheden.

Zapper

Betalen met Zapper is veilig, gemakkelijk, snel en gratis. Ga naar www.zapper.com voor meer informatie en het downloaden van de app.

EFT

Als u voor deze optie kiest, ontvangt u een factuur met onze bankgegevens voor uw overboeking.

Cycloholic biedt een eenvoudig 30 dagen retourbeleid. U kunt elk nieuw, ongebruikt artikel retourneren binnen 30 dagen vanaf het moment van aankoop met terugbetaling van de oorspronkelijke aankoopprijs (minus verzendkosten). Geretourneerde artikelen moeten in de originele doos en / of verpakking zitten met alle labels inbegrepen. Geen retouren op artikelen die zijn gemonteerd of gebruikssporen hebben.

Let op de volgende uitzonderingen:

 Eetwaren en andere voor consumptie bedoelde producten
  Op maat gemaakte producten (een complete fiets opgebouwd uit componenten die u hebt geselecteerd, een voor u gebouwd wiel, enz.)
  Gebruikte of beschadigde artikelen, tenzij het een fabrieksfout betreft. Cycloholic zal alle garanties die door de individuele fabrikanten worden geboden, namens u vertegenwoordigen.

Vragen? Neem contact met ons op via 083 700 3675 of info@cycloholic.co.za voor hulp bij het verwerken van retour of klacht.

Openingstijden: ma-vr: 07.30 uur - 19.00 uur, za-zo: 9.00-16.00 uur (CET)

Neem contact met ons op via 083 700 3675 of mail naar info@cycloholic.co.za en laat ons uw bestelnummer weten, welk item u wilt retourneren en de reden waarom u niet tevreden bent.

U bent verantwoordelijk voor de verzendkosten.

Cycloholic is niet verantwoordelijk voor items die verloren zijn gegaan of zijn beschadigd bij verzending (gebruik een courier die tracking en / of leveringsbevestiging biedt).

We raden u ook aan de inhoud van uw zending te verzekeren wanneer u deze naar ons terugstuurt.

  • Als u extra items als vervanging wilt, kunt u deze online of telefonisch bestellen.
  • Houd er rekening mee dat we niet verantwoordelijk kunnen zijn voor de geretourneerde artikelen totdat er door Cycloholic-voor ontvangst van uw courier is getekend.

Als u met Credit Card via Zapper heeft betaald, wordt het tegoed toegekend aan de kaart die is gebruikt om de oorspronkelijke bestelling te plaatsen. Gelieve één betalingscyclus toe te staan om de terugbetaling op uw afschrift of internetbankieren te zien.

Als u met per overschrijving heeft betaald, betaalt Cycloholic hetzelfde bedrag terug. Houd rekening met 5 werkdagen.

Verzendkosten kome niet in aanmerking voor restitutie.

Alle items die worden verzonden door Cycloholic zijn in nieuwe en ongebruikte staat, tenzij anders vermeld.

Als een pakket in beschadigde toestand bij u wordt afgeleverd, heeft u de mogelijkheid de levering van een pakket met zichtbare schade te weigeren. Als u een beschadigd pakket ontvangt, neem dan onmiddellijk contact op met de klantendienst van Cycloholic op 083 700 3675.

We zullen contact opnemen met de courier en een schadeclaim indienen.

Cycloholic zal ervoor zorgen dat het bezorgbedrijf het beschadigde pakket ophaalt.

Pak het product niet uit, installeer het niet , gebruik het niet, draag het niet en maak geen proefrit.

Bewaar alle dozen en verpakkingsmateriaal voor inspectie door de courier.

Zodra een schadeclaim is gemaakt en met de courier en is geaccepteerd, wordt een claimnummer gegenereerd.

Op dat moment zal Cycloholic werken aan het opnieuw verwerken van de bestelling voor de verloren of beschadigde artikelen.

Bel ons als u hulp nodig heeft bij het oplossen van een schadeclaim.

We willen dat dit zo soepel als mogelijk verloopt.

Fouten worden gemaakt en we zijn ervaren in het oplossen van schadeclaims.

Als we je het verkeerde item hebben verzonden:

  • Bel ons onmiddellijk. Het is belangrijk dat u binnen zeven dagen na ontvangst van de bestelling contact met ons opneemt.
  • We sturen u over het algemeen een vervangend artikel zodra het originele artikel onderweg is via onze koerier (we sturen u een referentienummer per e-mail nadat u contact met ons hebt opgenomen). 7 dagen na ontvangst moet het artikel worden teruggestuurd als er een probleem is.
  • Als alternatief kunt u meteen een nieuwe bestelling plaatsen en tegelijkertijd de retour sturen. Als u meteen een nieuwe bestelling plaatst, zorgt u ervoor dat u het nieuwe product snel ontvangt. U ontvangt een volledige terugbetaling voor artikelen die worden geretourneerd in nieuwe, ongebruikte staat, verzendkosten uitgesloten.

Als er een item ontbreekt in uw bestelling:

  • Als een item ontbreekt, controleer en inspecteer het verpakkingsmateriaal zorgvuldig. Kleine artikelen zitten vaak tussen het verpakkingsmateriaal.

U kunt de status van uw zending 24 uur per dag bekijken.

Omdat we verschillende couriers gebruiken, krijgt u de details van het bedrijf dat uw artikelen levert, evenals het trackingnummer.

U kunt ons ook bellen op 083 700 3675 als u wilt weten of uw artikel wordt verzonden of als u problemen heeft om uw artikel te volgen.

Als u een artikel hebt besteld dat niet op voorraad is of uitverkocht is, wordt het uit uw bestelling verwijderd.

Let op de voorraadstatus van de artikelen die u hebt besteld in de emailbestelling.

Er kan een vertraging kan optreden als uw creditcard is geweigerd of voor adresverificatie, als je factuuradres en verzendadres niet hetzelfde zijn.

Om deze reden is het belangrijk dat u het juiste telefoonnummer en e-mailadres opgeeft.

Omdat bestellingen zeer snel worden verwerkt, kan een wijziging van uw bestelling niet worden gegarandeerd.

Bel ons op 083 700 3675 als u uw bestelling wilt wijzigen of annuleren.

Geen probleem!

Stuur ons een e-mail via info@cycloholic.co.za of bel ons op 083 700 3675 met uw vraag en we zullen deze zo goed mogelijk beantwoorden.

Bij ons werken alleen Cycloholics, veslaafd aan fietsen.

Absoluut, wij noemen dit pricematch! Als u een van onze artikelen elders tegen een lagere prijs heeft gevonden, laat het ons weten.

Als we onze gepubliceerde prijs verlagen (de prijs die wordt weergegeven op onze website) of als u een lagere gepubliceerde prijs vindt bij een concurrent binnen 30 dagen na uw aankoop, geven we u een restitutie voor het verschil.

Prijsmatch is niet van toepassing op aanbiedingen gedaan in de winkel of online loyaliteitsprogramma's.

De prijsvergelijking is niet van toepassing op openings aanbiedingen, winkellanceringen, demonstratie, etalage, verouderde, niet meer leverbare of beschadigde artikelen.

De prijsmatch geldt niet voor verkopen op één dag, zoals Black Friday.

De concurrent in het identieke artikel op voorraad hebben.

De concurrent moet een legitieme Zuid-Afrikaanse verkoper zijn en de aanbieding moet inclusief de bezorgkosten zijn.

De pricematch is niet van toepassing op buitenlandse winkels (buiten de grenzen van Zuid-Afrika), inclusief buitenlandse online winkels.

De items die ter vergelijking worden aangeboden, moeten van hetzelfde item, merk, streepjescode, volume / gewicht zijn.

De garantie- / garantieperiode moet op elke manier identiek zijn aan die van het product van de concurrent.

De aanbieder die als een concurrent wordt beschouwd, moet een geldige btw-geregistreerde verkoper zijn - geaccrediteerd door onze leveranciers als wederverkoper van hun goederen en merken die in kwestie zijn.

Een bepaald aantal typefouten en prijsfouten in onze advertenties op de website, in de catalogus en in tijdschriften is onvermijdelijk.

We doen er alles aan om alle afbeeldingen, informatie en prijzen op de website actueel en correct te houden.

Onze excuses aan de klant voor het eventuele ongemak. Laat het ons weten als u een fout vindt.

Let op: een via e-mail ontvangen orderbevestiging is geen acceptatie en creëert geen contract; we behouden ons het recht voor om alle bestellingen te inspecteren op juistheid voorafgaand aan de uitvoering.

Cycloholic behoudt zich het recht voor om uw bestelling te annuleren als er een prijsfout is gemaakt.

Het is onmogelijk om altijd identieke prijzen in alle locaties te hebben.

Dit komt door de verschillende publicatiedata en doorlooptijden voor de tijdschriften, webbanners en andere plaatsen waar we adverteren.

We doen ons best om elke verwarring te minimaliseren, maar dit probleem is onvermijdelijk bij catalogussen van direct mail / web commerce.

We verkopen graag elk artikel tegen de laagste prijs die we via een bepaald medium hebben geadverteerd.

Klik hier om ons Privacybeleid te lezen

FAQ - Travel Site - Frequently Asked Questions

The routes we offer do not go through malaria areas.

However, there are mosquitoes in the summer (December to March) and we advise to take anti mosquito spray.

No, however, a tetanus shot is recommended.

The minimum age for travelers without the guidance of an adult is 18 years.

Traveling under the guidance of an adult is the minimum age 16 years.

However, everyone must meet the required level for the trip.

When traveling with minors to South Africa, make sure that the documentation is correct and up to date.

Check with the South African Embassy for the latest rules.

Yes, we ride through quiet areas and nature reserves.

With our trips on the tar, we always have one or more back up cars.

That depends on the route.

Generally twice a day.

If you are too tired to ride your bike, there is always the option to ride with the back up car if there is still a seat available.

One of the attractions of our routes is that they go through remote areas along the coast and high mountains, so it's not always possible for our 4 x 4 cars to go everywhere on the route.

Yes and no. Most accommodations offer this service, but not everywhere so choose your luggage carefully.

We recommend washing your cycling clothes daily after riding in the shower.

You are in the bush in Africa!

Yes, if you want to eat vegetarian, vegan, gluten free or lactose free, that's not a problem.

We specialize in tailor made travel so this is not a problem.

FAQ - Online Store - Frequently Asked Questions

Please call: 083 700 3675 or e-mail us at info@cycloholic.co.za

We are happy to answer any question you may have about us or our products, just ask.

Cycloholic stands for quality. If you are not completely satisfied with the items you have purchased from Cycloholic, simply give us a call.

Let’s talk about it. Maybe we can help with a problem.

Or if there is a need for return, let us know which item(s) you would like to return. We have a “No Hassle” return policy.

Cycloholic will accept returns of new, unused, and unopened items within 30 days from the date of your invoice.

Let us know what you’d like to do: re-order or return.

We want you to be completely satisfied.

 

Cycloholic understands that you are excited about your purchase and that you want to receive it as soon as possible.

On the confirmation of your purchase we give you a delivery date.

If Cycloholic fails to meet the promised date(s), we'll give you a R 100.00 Cycloholic gift card as our apology.

Just about everything!

Including:

Cycloholic didn’t ship your order on time
A supplier didn’t ship items to Cycloholic on time
An item is unexpectedly out of stock
Box arrived on time, but Cycloholic shipped the wrong item
Delays related to payment method. For example, if you give us a credit card that comes up “declined”, or provide incorrect billing address information at checkout, this could delay the processing of your order.
Additions/changes to your order after it was placed online. Stopping the shipping process to change an order could affect the delivery date. We’ll do our best to keep you appraised of such changes.
Undeliverable items due to errors in the delivery address
Delays caused by couriers and SAPO and circumstances out of control by Cycloholic such as strikes, Customs delays, etc.

Cycloholic has several methods for you to place an order with us.

Make sure to record your order number. This will help you in tracking your order.

Internet Web Site

We are open 24 hours a day for you but please give us a reasonable time to respond.

You will receive an email confirmation shortly after placing your order.

Please review it and verify that your order is correct.

If any changes are required, please call us at 083 700 3675.

Phone-In

Call us at 083 700 3675 to speak with our knowledgeable Sales Staff for help on picking the right items.

We are all enthusiast cyclists and we can help with some of the confusing questions.

In Store

Our web shop is open 24 hours a day, but we are not always in the shop.

Please call 083 700 3675 to make sure that we are there for you.

Cycloholic offers several methods of payment options.

Zapper

Paying with Zapper is safe, easy, fast and free.

Please go to www.zapper.com for details and download the app.

EFT

If you choose this option you will receive our banking details for your Electronic Funds Transfer on our invoice.

Cycloholic offers a simple 30 Day Returns policy.

You can return any new, unused item within 30 days from the time of purchase for a refund of the original purchase price (minus shipping charges).

Returned items must be in the original box and/or packaging with all tags included.

No returns on items that have been installed or worn.

Please note the following exceptions:

 Nutritional/food products
Custom-assembled products (a complete bike built of components you selected, a wheel-build, etc.)
Used or damaged merchandise, unless the item failed due to a manufacturer defect. Cycloholic will facilitate all warranties provided by the individual manufacturers by making a claim on your behalf.

Questions?

Contact us at: 083 700 3675 or email us: info@cycloholic.co.za for help with processing a return.

Hours: Mon-Fri: 7:30 am - 7 pm, Sat-Sun: 9 am - 4 pm (CET)

Please contact us at 083 700 3675 or e-mail us at info@cycloholic.co.za and let us know your order number, what item(s) you want to return and the reason why you are not satisfied.

You are responsible for return shipping charges.

Cycloholic is not responsible for items lost or damaged in shipping (please use a carrier that provides tracking and/or delivery confirmation).

We also recommend insuring the contents of your shipment when shipping it back to us.

  • If you’d like additional items as replacements, please make an online or telephone order for them at your convenience.
  • Please be aware that we cannot be responsible for returned parts until there is a Cycloholic confirmation signature for receipt with the carrier.

If you paid by Credit Card via Zapper, credit will be applied to the card used to place the original order. Please allow one billing cycle to see the refund on your statement or online banking.

If you paid by EFT, Cycloholic will refund to the same account. Please allow 5 business days.

Shipping fees are non-refundable.

All items that are shipped out from Cycloholic are in new and unused condition, unless mentioned otherwise.

If a package is delivered to you in damaged condition, you have the option of refusing delivery of a package with obvious damage.

If you do receive a damaged package, please call Cycloholic Customer Service immediately at 083 700 3675.

We will contact the Delivery Company and file a damage claim.

Cycloholic will arrange for the Delivery Company to pick up the damaged package.

Do not take unpack, install, use, wear or take the item for a ride.

Do save all boxes and packing material for inspection by the freight carrier.

Once a damage claim is made and accepted with the carrier, a claim number is generated.

At that time Cycloholic will work on re-processing the order for the lost or damaged items.

Please call us when you need assistance in resolving a damage claim.

We want this to be as painless as possible.

These situations do happen and we are experienced in resolving damage claims.

If we’ve shipped you the wrong item:

  • Please call us immediately.  It’s important that you contact us within seven days of order receipt.
  • We’ll generally ship you a replacement item as soon as the original item is in transit via our shipping carrier (we’ll send you a return way bill by email after you contact us). We require a return of the original order within 7 days.
  • Alternatively, you can place a new order immediately while simultaneously sending us the return.  Immediately placing a new order ensures that you’ll get the new product quickly. You’ll receive a full refund for items returned in new, unused condition.

If there is an item missing from your order:

  • If an item is missing, make sure and inspect packing materials carefully.  It is easy for small items to get wrapped up in the packing material.

You can check the status of your shipment 24 hours a day.

As we use various delivery companies we will supply with the details of the company that delivers your items as well as the tracking number.

You can also call us at 083 700 3675 if you want to know if your item is shipped or if you have difficulties tracking your item.

If you have ordered an item that is out-of-stock or sold-out, it will be cancelled from your order.

Please note the stock status of the items you ordered on your email order confirmation.

Please understand that a delay may occur if your credit card was declined or for address verification if your billing address and ship to address are not the same.

For this reason it is important that you provide the correct phone number and e-mail address.

As orders are processed very quickly, making a change to your order cannot be guaranteed.

Please call us at 083 700 3675 if you need to change or cancel your order.

No problem!

Just email us at info@cycloholic.co.za or call us at 083 700 3675 with the question and we will answer your question to the best of our knowledge.

We only hire cycling enthusiasts such as you.

Be sure to tell us what specific product your question is about in your email.

Absolutely!

If you found one of our items elsewhere at a cheaper price, let us know.

If we lower our published price (the price shown on our website) or you find a lower published price at a competitor within 30 days of your purchase, we'll issue you a refund for the difference.

Price match does not apply to offers made on in-store or online loyalty programs.

The Price Match does not apply to new store openings, store relaunches, display, aged, discontinued or damaged stock.

The Price Match does not apply to one day only sales such as Black Friday.

The competitor in question must be in-stock of that identical item.

The competitor must be a legitimate South African retailer, and the price beat must include the cost of delivery.

The price match does not apply to foreign stores (outside the borders of South Africa), including foreign online stores.

The items up for comparison must be the identical item, brand, bar-code, volume / weight.

The warranty / guarantee period must be identical to that of the competitor product in every way.

The retailer deemed to be a competitor needs to be a valid VAT registered retailer – accredited by our suppliers as a re-seller of their goods and brands that are in question.

A certain number of typos and pricing errors in our web site, catalog, and magazine advertisements are inevitable.

We make every attempt to keep all images on the web site current and correct. We apologize to the customer for any inconvenience this may cause.

Please let us know if you find an error.

Please note than an order acknowledgement received via email is not an acceptance and does not create a contract; we reserve the right to inspect all orders for accuracy prior to fulfillment.

Cycloholic reserves to the right to cancel your order if a pricing error has been made.

It’s impossible to have identical pricing in all venues at all times.

This is due to the different publication dates and lead times for the magazines, web banners, and other places where we advertise.

We do our best to minimize any confusion but this problem is endemic in the nature of direct mail catalog / web commerce.

We're happy to sell any item at the lowest price you find advertised in any channel.